آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.
امام خامنه ای

آخرین نظرات
پیوندها

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

فتوحات عمر، بدعت در دین

ما این را قبول داریم که این خلیفه دوم عمر بن الخطاب بود که ایران و...را فتح کرد ؛ اما متأسفانه همین فتوحاتی که این همه اهل سنت به آن بها می دهند و مباهات می کنند ، یکی از بدعت هایی است که او وارد دین مبین اسلام کرد و دینی را که خداوند دین رحمت ، عطوفت ، دوستی و مهربانی ، و پیامبرش را رحمت اللعالمین معرفی می کند ، عمر بن الخطاب این دین را دین شمشیر و سر نیزه ، و خلیفه رسول خدا را انسان خونریز و خونخوار معرفی کرد .

ادامه ی مطلب
...
..
.

  • علی سلیمانی

امام سجاد علیه السلام فرمودند:


«ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام الفرائض و النوافل عند مسیرنا

من الکوفة الی الشام وفی بعض منازل کانت تصلی من جلوس

لشدة الجوع والضعف»



عمه ام زینب در مسیر کوفه تا شام

همه نمازهای واجب و مستحب را اقامه می نمود

و در بعضی منازل به خاطر شدت گرسنگی و ضعف،

نشسته ادای تکلیف می کرد.


ریاحین الشریعه (پیشین)، ج 3، ص 62

  • علی سلیمانی

رسول خدا صلی الله علیه وآله به مولا علی علیه السلام فرمودند:

هر مردی که درخانه به همسرش کمک کند،

خداوند پاداش صابران (همانند داوود، یعقوب وعیسی علیهم السلام)

رابه او عنایت میکند!



با نگاهی گذرا ببینیم پاداش صابران در کتاب خدا چیست؟!


1- محبت:

والله یحب الصابرین (آل عمران 146)

خداوند صبرکنندگان را دوست میدارد.


2- پیروزی:

ان الله مع الصابرین (بقره 153)

قطعاً خداوند با صابران است.


3- درجات عالی(بهشت):

اولئک یجزون الغرفه بما صبروا (فرقان 75)

آنها کسانی هستند که درجات عالی بهشت

در برابرصبرشان به آنها پاداش داده میشود.


4- پاداش بی شمار:

اِنمایُوفّی الصابرون اجرهم بغیر حسابٍ (زُمر 10)

صابران اجر وپاداش خود را بی حساب دریافت میکنند.


5- بشارت:

وبشِّرالصابرین (بقره 155)

وبشارت بده به صبرکنندگان...


6- درود ورحمت خداوند:

سلامٌ علیکم بما صبرتم (رعد 24)

سلام برشما که صبرنمودید.


7- هدایت:

اولئک هم المهتدون (بقره 157)

وآنها (صابران) هدایت یافتگان هستند.


منبع:روش همسرداری در اسلام/محمدصادق قبادی

  • علی سلیمانی

خداوند به موسی علیه السلام فرمود:

من شش چیز را در شش چیز قرار داده ام

ولی مردم جای دیگری به دنبال آن میگردند!


@ راحتی را در بهشت قرار داده ام

ولی مردم در دنیا به دنبال آن می گردند!


@ فهم ومعرفت وعلم را در کم خوری قرار داده ام

ولی مردم در سیری به دنبالش هستند!


@ عزت و سربلندی را در شب زنده داری قرار داده ام

ولی مردم آن را در رفت وآمد ومراوده ی با سلاطین جستجو میکنند!


@ بزرگی وحرمت را در تواضع قرار داده ام

ولی مردم با تکبّر به دنبال آن هستند!


@ اجابت دعا را درلقمه ی حلال قرار داده ام

ولی مردم با سر وصدای زیاد به دنبال آنند!


@ بی نیازی را در قناعت قرار داده ام

ولی مردم آن را در ریخت وپاش واسراف می جویند!

منبع: داستانهای زندگی

  • علی سلیمانی

روحیّات کــــودک ما


روانشناسان زندگی انسانها رو در4 حیطه تقسیم بندی میکنن !

جسمی - حرکتی

عقلی - ذهنی

اجتماعی

عاطفی

کودکان در سنین 2 تا 7 سالگی (که ازش به عنوان کودکی اول ودوم نام برده میشه) 

درحیطه ی عقلی - ذهنی دارای روحیات و

ویژگی های خاصی هستند

که اگر آنها رو نشناسیم؛ با کودکمون دچار مشکل می شیم!

مثـــــلاً در این دوره:

1) به یادگیری (نه آموزش مستقیم!) علاقه مند میشن.

دوس دارن همه چی رو یاد بگیرن ولی درعین حال از مدرسه، کلاس وهر جایی که تحت یه نظام آموزشی خاصی هست فراری هستن. وبقول قدیمی ها....مکتب گریزند! میخوان این یادگیری شون نظام مند نباشه...حضور وغیابی نباشه...با جبر و زور نباشه...آموزشهای غیر مستقیم مثلِ: قصه گویی، نگاه به رفتار دیگران وبطور کلی تقلید کردن

2) انسان پندارند...!

کودکان در این سن هر موجود زنده ای رو که تجربه ی دیدنش رو نداشته باشن به شکل انسان تصور میکنن ... (حتماً برنامه های کودک رو یادتونه، که به تصور کودکی مون برای حیوانات و...دست وپایی شکل انسان می ساختیم)

3) تجربیاتشون براساس محسوسات هست...!

چون کودکان، امور صِرفاً عقلی وانتزائی براشون قابل فهم نیست، برای افزایش فهمشون باید از تجربیات محسوس استفاده کرد.

ودر مواردی که نمیشه تجربی ش کرد...(مثل اینکه بچه از خدا سوال کنه) باید از روش حواس پرتی استفاده کرد.همون نخود سیاه خودمون!

4) تخیّلات قوی دارن...

که زمینه ی بسیار خوبی برای تربیت کودکمون هست.

مثلاً کودک 5 ساله ی ما تو تخیّلات خودش ممکنه جاهای مختلفی از خونه رو (روشویی) فرض کنه!...ما بااستفاده از این خیال میتونیم به بازیش وارد بشیم و روش صحیح مصرف آب، مسواک زدن ویا وضو گرفتن رو بهش یاد بدیم...

5) به شنیدن قصه ها علاقه مندند

و خصوصاً از7 سالگی به قصه های طولانی علاقه نشون میدن..بایداین رو موردتوجه قرار داد: که شخصیت اصلی داستان ماچهره ی مثبتی داشته باشه چون کودک ما خودشو جای نقش اصلی داستان میذاره!

6) بچه ها رابطه ی کل وجزء رو به تدریج متوجه میشن...

بنابر این هیچ موقع بطور کلی با اونها صحبت نکنیم..

مثلاً اگه رفتار بدی ازشون سر زد؛ نگیم بچه ی بد !!! بلکه کارش رو نقد کنیم وبگیم ...کارت درست نبوده. یابرعکس، اگه لیوان آبی آورد...نگیم چه بچه ی خوبی !!! بگیم، چقده کار خوبی انجام دادی... تا کودک ما در برخورد های متفاوت دچار تناقض نشه!

باتشکر از استاد بزرگوار حاج آقا تراشیون (مشاور وروانشناس)

  • علی سلیمانی

من که ز آغاز عُمـر بی تو نکردم سفر

خیـــز و ببین یا اَخا با که سفــر میکنم



مَحرَم زینب ... رسیده وقت سواری ...

  • علی سلیمانی

اَلسَّلامُ عَلیکَ یا قتیلَ العَبَرات


نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت

نه سیّد الشُّهدا بر جدال طاقت داشت


هوا ز جورِ مخالف چو نیلگون گردید

عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید


بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد

اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد



وَ اَسْرَع فَرسُکَ شارِداً اِلی خیامِک قاصداً مُهمْهِماً باکیاً

  • علی سلیمانی


شبهای محرم با عناوینش بهونه ای هستن

 تا ما حسین زمانمون رو دریابیم.

شبی مسلم مارو سفارش میکنه...

شبی دختری سه ساله طریق انتظار رو 

به منتظران یاد میده...

شبی حُرّ راه بازگشت از هوی وهوس رو

نشون میده...

شبی عبد الله و قاسم،

شبی علی اکبر راه فدا شدن برای امام زمان رو ...

وشبی عبّــاس، دفتر معرفت، وفا وپایداری تا نفس آخر رو

درس میگه!


و من...؟

 آیا دانش آموز خوبی بوده ام؟!


  • علی سلیمانی