آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.
امام خامنه ای

آخرین نظرات
پیوندها

زینب - اسارت - نماز

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۰۳:۰۸ ب.ظ

امام سجاد علیه السلام فرمودند:


«ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام الفرائض و النوافل عند مسیرنا

من الکوفة الی الشام وفی بعض منازل کانت تصلی من جلوس

لشدة الجوع والضعف»



عمه ام زینب در مسیر کوفه تا شام

همه نمازهای واجب و مستحب را اقامه می نمود

و در بعضی منازل به خاطر شدت گرسنگی و ضعف،

نشسته ادای تکلیف می کرد.


ریاحین الشریعه (پیشین)، ج 3، ص 62

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۰۹/۲۳
  • ۷۶۶ نمایش
  • علی سلیمانی

نماز

زینب

اسارت

نظرات (۲۷)

  • بیا تا برویم...
  • کربلا کعبه عشق است و من اندر احرام شد در این قبله عشّاق، دو تا تقصیرم

    دست من خورد به آبی که نصیب تو نشد چشم من داد از ان آبِ روان، تصویرم

    باید این دیده و این دست دهم قربانی تا که تکمیل شود حجّ من و تقدیرم


    دعا بفرمایید
    سلام علی قلب زینب الصبور
    زمین در انتظار تولد یک برگ.....
    من در حال شمارش معکوس.....
    صفر همیشه پایان نیست.......
    گاه آغاز پرواز است........
  • زمزم اندیشه
  • امیرالمومنین فرمودند:
    «مَا کَانَ اللَّهُ لِیَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الشُّکْرِ وَ یُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الزِّیَادَةِ»؛ اینگونه نیست که خدا راهى را براى شکر و سپاس ما بگذارد، ولى زیادتى را از ما دریغ کند. «لئن شکرتم لازیدنکم»؛ و پیامبر(ص)فرمودند: الْإِیمَانُ نِصْفَانِ نِصْفٌ فِی الصَّبْرِ وَ نِصْفٌ فِی الشُّکْرِ: ایمان دو نیم است1-شکر2-صبر.
    آنچه از این روایات وروایات دیگر استفاده می شود این است که در هر امکاناتی آنچه موجب زیادی آن میشود«شکر» است.ودر روایاتی که دیدم اشاره ای به زیادی نسل نشده بود،گرچه میتوان گفت این هم جزء امکانات ودارایی ها انسان است.
    نکته دیگر در یک روایت دیدم شکر مال را در انفاق به برادران توصیف کرده بود.که در انفاق یکی از خصوصیاتی که در انسان ایجاد میشود جدا شدن وابستگی است ازمال است .که سعه وجودی یکی از معانیش همین است.

    نکته دیگری که قابل تأمل است:یک بحثی مطرح است که قبض وبسط معرفت(یعنی کم وزیاد شدن شناخت وآگاهی انسان)به چه بستگی دارد،بعضی قائل هستند مثل دکتر سروش؛ به «علم» است. ولی آقای صفایی در مورد ایمان انسان میگویند آنچه موجب کم وزیاد شدن آگاهی انسان است علم وآگاهی نیست،بلکه شکر وبهترین عکس العمل در مقابل شناختهایی که داریم،می باشد.
    یا زینب کبری (س)
  • انتظار منتظَر
  • سلام. خدا قوت. با قسمت پنجم نگرشی دیگر بر حجاب به روزم و منتظر حضور و نظر شما. اللهم عجل لولیک الفرج!
  • درمسلخ عشق جزنکورانکشند
  • سلام علی آقا من شنیدم که حضرت سجاد نقل میکنند
    که شب شام غریبان دیدم عمم زینب دیروقت هست ونمیخوابد
    توجه کردم دیدم که دارندنشسته نماز میخوانند
    البته من منبع این حدیث رو نمیدونم
    ولی حرفم اینجاست که درسته حضرت زینب گرسنه بود ولی چیزهای دیگه ای باعث شدن که حضرت زینب نشسته نماز بخونن
    مثلا درد از دست ددن برادران وفرزندان وبرادرزادگان و...
  • منتظر موعود
  • سلام علیکم برادر

    وبلاگ جابی داری مخصوصاٌ از قالبت خوشم امده

    به ما هم سر بزن

    التماس دعای فرجاللهم عجّل لولیک الفرج
  • زمزم اندیشه
  • به راستی چه شوق وعشقی داشتند؟! ومحبوبهای ما چه کوچک است!!
  • مجنون حسینم مدیون اباالفضل
  • حسین جان:

    روزی که پر گرفت دلم در هوای تو

    باور نداشت اینکہ شود بی نوای تو

    دیـگر زبــام خانــه تــو پا نمی شوم

    به به چه خوب شدکه شدم مبتلای تو ...

    عشق فقط یک کلام 0000000000حسین علیه السلام.
    التماس دعا تابرسیم به کربلا.
  • پایگاه فرهنگی خاک تشنه
  • سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار مفید ی دارید . آماده تبادل لینک با شما هستم.به وبلاگ من یه وبلاگ پر از کلیپ و نماهنگ و... کاملا مذهبی است .
    اگر ممکنه اولین لینک قرار بگیرم تا شما هم اولین لینک وبلاگ پر بازدید من باشید.
    با نام" پایگاه فرهنگی خاک تشنه" لینک کن.لینک کردی بیا خبر م کن تا با تمام افتخار لینکت کنم.
  • نازنین زهرا
  • سالهاست که میخوانم تو را
    به میهمانی ات می آیم
    آرزو دارم دعوتت کنم به ویرانه ی دلم
    و تو دعوتم را بپذیری
    رسم است در اینجا
    میهمانی رفتن و دعوت کردن میهمان
    قبل از آمدنت
    آه دل را در گورستان کینه ها مدفون میکنم
    و بغضم را میشکنم
    و با اشکهایم همه جا را میشویم
    چون تو میخواهی به ویرانه دلم سر بزنی
    تا که با آمدن تو سیاهی دلم پر بزند
    دعوتم رابپذیر
    این یک دعوت نامه س نازنین زهرا منتظرتونه.
  • بیا تا برویم...
  • هر وقت سیلی خوردی بگو:یازهرا

    هر وقت دستت رو بستند بگو:یاعلی

    هر وقت بی یاور شدی بگو:یاحسن

    هر وقت آب خوردی بگو:یاحسین

    هر وقت شرمنده شدی بگو:یاعباس

    اما اگر تشنه شدی آب نخوردی بی یاورشدی دستت رو بستند سیلی خوردی شرمنده شدی بگو:امان از دل زینب
    خدایا ظهور امام زمان رو نزدیک بگردان تا دنیا از فساد بمیرد
    سلام یه سربه منم بزن منتظرت هستم یاحق اگه خواستی باهم تبادل لینک کنیم بهم اطلاع بده
    سلام ممنون از حضور گرمتون بازم بیایین خوشحال میشم
    سلام بروز هستم یه سر بزن
  • مهدی هویزه
  • امان از دل زینب

    لبیک یا حسین
  • زمزم اندیشه
  • السلام علی عبد رب انصاری خزرجی.
  • سیده محجبه
  • دیده در حسرت دیدار شما مانده هنوز

    و به امید نگاهت دل ما مانده هنوز

    بوسه یک روز به خاک قدمت خواهم زد

    لب به امید همان بوسه به پا مانده هنوز

    فقرا پیش کریمان که معطل نشوند!

    منتظر برسر راه تو گدا مانده هنوز

    در نبودت ز دلم صدق و صفا کم کم رفت

    مِهرت اما به دلم، شکر خدا مانده هنوز

    می شود دیدن روی تو نصیبم، یا نه؟

    دل من بِین همین خوف و رجاء مانده هنوز

    به همان ناله ی بین در و دیوار قسم

    مادرت چشم به راهت به خدا مانده هنوز

    دلتان خون شده، اما چه کنم، مجبورم!

    دختری در عقب قافله جا مانده هنوز

    هر چه که خواسته ام، داده ای آقا، اما

    با شما یک سفر کرب و بلا مانده هنوز

    "سید مجتبی شجاع"

    اللهم عجل لولیک الفرج
  • زمزم اندیشه
  • روش آپلودعکس؟
    چگونه عکس را کوچک میکنند؟
    چگونه اسم وبلاگ بر روی عکس است؟
  • راز پروانه ها
  • یا زینب
    جانم به فدایت...
    التماس دعا
    ممنون از حضور گرمتون
    وبتون عالی بود استفاده بردم
    بازم منتظرتونم
    التماس دعا
  • زمزم اندیشه
  • ببین چینش عکسها خوبه؟
  • مجنون حسینم مدیون اباالفضل
  • پایی نمانده است برایم ولی پدر

    چون کم زند عدو کتکم راه میروم

    از شرح رنج ٬ بعد تو این نکته بس بود

    دیوار میکند کمکم ٬ راه میروم...

    "صلی الله علیک یا سیدتنا رقیه(س)"
    تسلیت.
  • بیا تا برویم...
  • عاقبت یک روز مغرب محو مشرق میشود
    عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق میشود
    شرط می بندم که روزی که نه دیر است ونه دور
    مهربانی ، حاکم کل مناطق میشود
    هم زمان سهمیه ی دلهای دلتنگ و صبور
    هم زمین ارثیه ی جانهای لایق میشود
    قلب هر خاکی که بشکافند نشانش عاشقی است
    هر گلی که غنچه زد نامش شقایق میشود
    با صداقت آسمان سهمی برابر میدهد
    با عدالت خاک تقسیم خلایق میشود
    عقل هم با عشق یک نوعی موافق میشود
    عقل اگر گاهی هوادار جنون شد عیب نیست
    صبح فردا موسم بیداری آیینه هاست
    فصل فردا نوبت کشف حقایق میشود
    دست کم یک ذره در تاب و تب خورشید باش
    لااقل یک شب بگو کی صبح صادق میشود
    میرسد روزی که شرط عاشقی دلدادگی است
    آن زمان هر دل فقط یک بار عاشق میشود ...
    اللهم عجل لولیک الفرج...

    التماس دعا ...
  • زمزم اندیشه
  • مطالب گذشته با عکسهای جدید
    پیغمبر درد و بود و هم درد نداشت
    از کوفه به جز خاطره ی سرد نداشت
    می گفت:خدایا که بگوید به حسین
    این شهرِ هزار کوچه ، یک مرد نداشت...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی