آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.
امام خامنه ای

آخرین نظرات
پیوندها

شهادت امام رضا

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶ ب.ظ

1. روز بیست‌وسوم ذی‌القعده «19/07/1391» به نقلی شهادت امام هشتم «و در تقویم آخرین روز ماه صفر 213 هجری» است و روز زیارت مخصوصه حضرت و فرصتی برای بررسی زندگی‌نامه و کارنامه «55ساله» آن امام معصوم مظلوم می‌باشد که کمتر از سه سال آن در خراسان بزرگ آن روز گذشت «مرو پایتخت نخستین مامون در آن روز بود» و مرقد و مزار وی در «سناباد» قرار گرفت و امروز «مشهد‌الرضا» نام دارد و پایتخت معنوی و زیارتی ایران اسلامی می‌باشد. 


2. در فرصت بزرگداشت حضرت بویژه زیارت مخصوصه از دور و نزدیک، می‌توان به مبحث «زیارت» از منظرهای «مشروعیت زیارت، معنای زیارت، اقسام زیارت، آداب زیارت، دستاوردهای زیارت، چگونگی زیارت و غیره» توجه نمود و در این موضوع کتاب‌های عربی و فارسی متنوع و متعدد نگاشته‌اند. 

3. آنچه در این مجال میسور است، این است که زیارت سیره قرآن و اهل‌بیت می‌باشد و هم پیامبران و امامان و عالمان و عابدان به آن پرداخته‌اند و بوسیله زیارت خواسته‌اند، تکریم نمایند، تجدید عهد کنند، ادامه راه امام را اعلام دارند و از حضرات ائمه استمداد نمایند و نتیجه گرفته‌اند. 

4. محل خاک سپاری هر امام از جمله «حضرت رضا علیه‌السلام» قطعه‌ای از بهشت است و محل رفت‌وآمد فرشتگان است و محل دیدار دوستان و شیعیان و کانون «دعا، توبه، استغفار، وساطت، شفایابی، استمداد و استعانت‌خواهی، تبرّی از دشمنان آنان، ابراز توّلی و ارادت و اطاعت از امام و غیره می‌باشد. معتقدان به امام هشتم و زائران راستین حضرت «مستکبر و متکبر و طاغوتی و متفرعن نمی‌شوند و بلکه «متواضع، خاکی و خودمانی و مردمی» می‌شوند و رأفت و رحمت در اندیشه و ایده و عقیده و اخلاق و عمل خواهند داشت، چون حضرت رضا علیه‌السلام «امام رؤف» بود و دوستدار محرومان و مشکل‌گشای مشکل‌داران و ضامن «حتی آهوی بیابان» بود. زیارت حضرت از دور و نزدیک یادمان نرود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۰۷/۱۸
  • ۵۵۵ نمایش
  • علی سلیمانی

امام رضا_ ذی القعده

شهادت

نظرات (۱۲)

  • ریحانه ی زهرا
  • سلام...خداقوت...ممنون از حضورتون
    خوشحال میشیم از مطالبتون استفاده کنیم
    یازهرا
    سلام وبلاگتون خیلی قشنگه !شهادت امام رضارو بهتون تسلیت می گم.اگر تمایل به تبدل لینک داریدخبرم کنید.یا علی
    سلام اقا علی...
    خوب نیست به وب کسی میای همینطوری نظر بزاری مثل این که داری بازجویی میکنی...
    به حرفت احترام میزارم ولی قبول ندارم...به حرفم احترام بزار قبول نکنی هم نکن

    من اینم

    تو جای من نیستی

    من و تو فرق های زیادی باهم داریم ولی دوست دارم باهات اشنا بشم...
    تو چیزی از من نمیدونی ژس خواهشا وقتی نظر میزاری قضاوت نکن
  • ممهان خدا
  • سلام
    ممنون از حضور گرمتون
    وبلاگ پرمحتوایی دارید
    اگر مایل بودید ما رو لینک کنید منم شما رو لینک میکنم
    یاعلی
    سلام.اگه دیر آپ می کنم ببخشید.
    به خاطر درس و مدرسه است.امشب هم تازه فرصت فراغتی پیدا کردم تا به بلاگفا سری بزنم.از حضورتون ممنون.
    از نظر خودم وب ایرادی نداره و خیلی هم خوبه
    از نظر شما ایراد داره
    بفرمایید چه ایرادی؟
    فرق زیاده
    من تقریبا هه وبتو خوندم...تو گفتی فرق ندارزیم ولی من میگم فرق منو تو از زمین تا اسمونه...
    تنها نقطه مشترکمون اعتقاد به خداست علی جان
    وب من هم با عقاید خودم درست شده...
    هرچیزی نوشتم از درونم بوده و افکارم و عقایدم...
    گرچه بعضی از افکارم رو نمیشه نوشت

    ولی من به افکار و عقاید همه احترام میزارم ...همونطور که گفتم دوست دارم به من هم متاقبلا احترام بزارن...
    قربانت علی جان
    منتظرتم
    چشم...اگه دیدم حتما...
    شما نگفتی ایراد وب من چیه؟
  • امام را دعا کنید
  • ای بابا...
    صد سال میگذره حل نشده....اگر قرار بود حل بشه که اقا اومده بود..

    ادب به اینه که اسم شاعرشو میزنن....
    من هم به نوبه خودم تسلیت عرض می کنم.وبلاگ پرمحتوایی دارید.
    عکسش قشنگ بود فضای کارت هم جالب بود
    سلام.ممنون از حضورتون.آپ کردم.
    یا علی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی