آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

پایگاه فرهنگی در نبرد سایبری

آســمـــــونِ کـریـــمـهـــ

شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.
امام خامنه ای

آخرین نظرات
پیوندها



هر مذهب و مسلک و نظامی، برای پیشبرد اهداف و چشم‌انداز خود از راه‌های گوناگونی استفاده می‌کند تا بتواند باورهای خود را هرچه بهتر و سریع‌تر به اجتماع برساند و آن را با عقاید خود درگیر کند. اعزام مبلّغ جهت تبیین، استفاده از رسانه‌های مدرن و امروزی و... از جمله‌ی این وسائط و وسائلی است که دامنه‌ی فراگیری آن نیز قابل توجه و غیر قابل انکار می‌باشد. اما راه دیگری نیز برای انتقال سریع مفاهیم این جنبش‌ها هست که بسیار کم هزینه بوده و نقش هجوم خاموش را به اذهان جامعه ایفا می‌کند.

نماد، بهترین راه ترویج عقاید برای گروهی است که در جامعه‌ای در اقلیت‌اند و قصد دارند اهداف، آموزه‌ها و عقاید خویش را به متن جامعه و در ذهن ایشان تزریق کنند. مزیت‌های این روش بسیار است که نحله‌ها و فرقه‌های منحرف در ایران نیز به دلیل همین ویژگی‌ها آن‌ها را ترویج می‌کنند. نمادها بخاطر تبادل سریع پیام، روابط را در بین اجتماع آسان‌تر می‌سازند. نمادها روی اذهان انسان‌ها اثر مستقیم دارند و هر نمادی معنا و مفهومی را در ذهن حاضر کرده و خواسته یا ناخواسته به انسان هدف و برنامه می‌دهد و شاکله‌ی نوعی رفتار اجتماعی را برای انسان به دنبال دارد. نماد، نشان دهنده‌ی روح و حیات صاحب نماد در جامعه و بین مردم است. برای مثال حضور مساجد و تکایا در شهری، نماد حاکمیت روح اسلام بر آن شهر و مردم آنست.

می‌بینیم که ساخت و ترویج نماد چیزی در جامعه با خصوصیاتی که دارد، چقدر می‌تواند در پیشبرد اهداف صاحبانش موفقیت‌آمیز باشد. اما بسیاری از کسانی که در اجتماع از آن نماد استفاده‌ای می‌کنند و یا آن را مشاهده می‌نمایند، قصد ترویج آن را ندارند و به دلایل گوناگونی این نماد را پذیرفته‌اند. برای مثال نشان فَروِهَر، که نماد زرتشت‌گرایی است، (فارق از صحت یا عدم صحت این ادعا) در جامعه‌ی ما به چشم می‌خورد و دلیل آن هم اینست که مردم آن را به عنوان نماد باستان‌گرایی پذیرفته‌اند که یادآور شکوه و سلطنت ایران قدیم است و عِرق ملی‌گرایی باعث این پذیرش شده است؛ نه اینکه استفاده از آن زرتشتی بودن را ثابت کند. اما همین اندازه نیز به صاحبان نماد کمک می‌کند تا افکار و عقاید خود را ترویج داده و منتشر کنند و مردم فهیم باید متوجه این مطلب باشند.

فرقه‌ی صوفیه گنابادی نیز با استفاده از این روش و پخش نمادهای نحله‌ی منحرف خود، سعی در ترویج انحرافات خود در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر جوان دارند. ایشان در ایام تعطیلات نوروز ۹۳، با فروش نماد (هو ۱۲۱) که بر روی قطعه‌ای مس حک شده، در شهر دارالعباده‌ی یزد و در قالب صنایع دستی، بصورت انگشتر و گردن‌آویز، اقدام به فروش نماد فرقه‌ی خود نموده‌اند که تصویر این نماد را در بالای همین نوشتار مشاهده می‌فرمایید. مردم فهیم و آگاه، با مراجعه به سوابق و اقدامات این فرقه که بیان کننده‌ی عقاید و افکار باطل ایشان است، حتماً نقشه‌ی ایشان را در این هجوم خاموش برای ترویج تصوف، ناکام خواهند گذاشت.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۱/۲۰
  • ۹۴۵ نمایش
  • علی سلیمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی